VOORWOORD

Waar we eind 2020 zo naar uitkeken, werd werkelijkheid in 2021: starten met vaccineren.

Met man en macht is de vaccinatiecampagne voor de bewoners van onze regio opgezet. Voor de GGD een geweldige opgave. De GHOR heeft kunnen helpen door de samenwerking met de diverse zorgpartners in te zetten bij de vaccinatiecampagnes. Op alle fronten is een mega inzet getoond en zijn we trots deze klus met elkaar geklaard te hebben.

Rond de zomer zagen we een daling in het aantal besmettingen, werden versoepelingen ingezet en hadden we verwacht over het ergste heen te zijn. Met in ons achterhoofd in het najaar wel weer een stijging van het aantal besmetting te zien, schoven de werkzaamheden van de medewerkers van de GHOR steeds meer richting regulier. Helaas konden we niet lang de crisiswerkzaamheden loslaten. Vrij snel braken er nieuwe varianten van het coronavirus (Delta en Omicron) uit en liepen de besmettingen door deze varianten zeer snel op.

Gelukkig is het ons niet vreemd snel te moeten schakelen en domineerde Corona weer ons dagelijks werk.

Doordat we met een 10-tal collega's werken binnen het GHOR team konden de meeste reguliere werkzaamheden gewoon doorgang vinden. We kunnen wel stellen dat we ondanks de Coronacrisis toch heel veel gedaan hebben met elkaar.

In dit jaarverslag laten wij u zien wat wij als team en samen met onze keten, in de crisis en daarnaast hebben verwezenlijkt. Met trots kijken wij graag met u terug op 2021.

Veel leesplezier!

Cees Vermeer Directeur Publieke Gezondheid